کارآفرین

کارآفرین کیست و چگونه کارآفرین باشیم

کارآفرین

کارآفرین کیست و چگونه کارآفرین باشیم

چگونه یک کار آفرین باشیم ؟

توفیق یک ایده اقتصادی در گرو داشتن یک چشم‌انداز، آزاد‌سازی انرژی فرد و تعیین نیاز بازار است. این سه گام باید به‌عنوان عوامل اصلی اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار، مورد توجه قرار گیرند، بنابراین چشم‌انداز کارتان را تعیین کنید. توانایی‌ها، مهارت‌ها، تخصص و همچنین کسب و کارهایی که به انجام آن علاقه دارید را مشخص کنید.

تعیین چشم‌انداز 

چشم‌های خود را برای چند دقیقه ببندید و تصویری از آنچه دوست دارید در پنج سال دیگر باشید را با تمام جزئیات مجسم کنید. تا آنجا که می‌توانید و امکان دارد. بهتر است چشم‌انداز مفصل و مشروحی برای خود تنظیم کنید و در آن هر چیزی که برایتان از اهمیت برخوردار است را به وضوح معین کنید. اینها همگی مسائل خصوصی شما هستند که شامل نوع و محل کسب‌وکار، محل و شرایط زندگی و اوقات فراغت‌تان می‌شود.
چنین اقدامی به شما کمک می‌کند تا زیربنای انتخاب یک کسب‌وکار یا تصمیم‌گیری در مورد آن و هدفگذاری واضح و روشنی را پایه‌گذاری کنید.
تعیین توانایی‌ها و مهارت‌هایی که دوست دارید انجام دهید
کسب‌وکار شما باید قدرت رهاسازی انرژی درون شما را داشته باشد. به زبان ساده‌تر کاری را انتخاب کنید که اکثر قریب به اتفاق (اگر نه تمامی) محضورات و رودربایستی‌های شما را تحت‌الشعاع قرار داده و در بازگو کردن آن به دیگران افتخار می‌کنید و همیشه پر انرژی و مصمم به انجام آن اصرار خواهید داشت.
یکی از بهترین روش‌های دسترسی به این هدف، تنظیم سه فهرست جداگانه به شرح زیر است:
فهرست اول، آنچه که در آن خوب هستید: شاید شما نتوانید به سرعت بهترین مهارت‌های خود را به خاطر آورید، بنابراین بهتر است با نظارت بر رفتار خود طی چند هفته و همچنین پرس‌وجو، از افرادی که شما را خوب می‌شناسند و از توانایی‌ها و قابلیت‌های شما اطلاع دارند، به تنظیم این فهرست بپردازید.
فهرست دوم، مهارت‌هایی که آنها را طی سالیان متوالی کسب کرده‌اید: چه در یک محیط قراردادی و استاندارد کار کرده باشید یا نه، بدون تردید از پیرامون خود تجربه‌هایی داشته و آموخته‌هایی کسب کرده‌اید. تمامی مسوولیت‌هایی را که تا به حال داشته‌اید فهرست کنید، در مورد اهداف مختلف و کارهایی که به پایان برده‌اید فکر کنید. سعی کنید در این زمینه چیزی از قلم نیندازید و فهرست را کامل کنید.
فهرست سوم، کسب و کارهایی که به انجام آنها عشق می‌ورزید:کسب و کارهایی که از انجام آن لذت می‌برید را فهرست کنید. شاید آن‌طور که به نظر می‌رسد، کار ساده‌ای نباشد. به احتمال زیاد این فهرست موارد زیادی را شامل خواهد شد.
باید فراتر از عادات و علایق خود سیر کنید. حتی می‌توانید از کسانی که مدت زیادی است شما را می‌شناسند بخصوص افرادی که شما را از دوران کودکی می‌شناسند، بپرسید در دوره‌ای که از همیشه خوشحال‌تر و پرانرژی‌تر بودید به چه کاری اشتغال داشته‌اید؟
بعد از طی کردن این مراحل فهرست‌هایی را که تهیه کرده‌اید به مدت چند هفته در مکانی قابل دسترس و در معرض دیدتان (مثلا روی میز تحریر)، قرار دهید. هر دفعه با نگاه کردن به این فهرست‌ها، ایده‌ای به فکرتان خطور خواهد کرد.
نیاز بازار را مشخص کنید
بعد از پشت سر گذاشتن مراحل بالا دیگر وقت آن رسیده که نگاهی به بیرون و بازار بیندازید تا ببینید محصول یا خدمت شما کدام نیاز را از چه کسانی مرتفع می‌‌کند. ستون استخدام نیازمندی‌های روزنامه‌ها، فهرست نیروهای انسانی مورد نیاز سازمان‌ها و نقل محفل صاحبان کسب و کارها پر است از شغل و ایده‌های اقتصادی، که شاید با مذاق شما نیز خیلی مغایرت نداشته باشد، اما بهترین ایده برای کسب‌و‌کاری که موفقیت در آن برایتان تضمین شده باشد، کاری است که به فکر خودتان و متناسب با ویژگی‌ها و قابلیت‌های خودتان باشد و مهم‌تر از همه اینکه بازار برای افتتاح آن ثانیه شماری کند. بنابراین دست به کار شوید، موفقیت از آن کسانی است که معمار سرنوشت خود باشند و طراحی آن را به دیگران نسپارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد